اطلاعات تماس

آدرس و تماس با انتشارات عارف کامل : میدان انقلاب (ضلع جنوب شرقی )- کوچه آبرو - پلاک 2 -واحد 48 تلفن : 66494286-09128040484

عوامل موثر در ماندگاری یک کتاب خوب

کتاب خوب , کتاب خوب کودک , ماندگاری یک کتاب , کتاب کودکانه

همه ما میتوانیم کتاب موردعلاقه خود را در کودکی بخاطر می آوریم که آن را بارها و بارها از والدین شنیده و خود خوانده ایم، و شاید هنوز هم دوست داشته باشیم که یکبار دیگر آن را بخوانیم. هر ساله هزاران کتاب در حوزه کودک تولید و منتشر می شود، اما تعداد بسیار کمی از آنها تا چندسال تجدید چاپ میشوند. براستی عوامل موثر در ماندگاری یک کتاب خوب چیست؟ چرا با گذشت سالها هنوز برخی از کتابها مثل روز اول برای ما جذاب هستند؟

عوامل موثر در ماندگاری یک کتاب خوب

ناشران معتقدند که برخلاف تصور عموم، نوشتن کتاب خصوصا برای کودکان اصلا آسان نیست.

  1. تصویرگری مناسب
  2. کیفیت مناسب چاپ
  3. محتوای جذاب و متناسب با سن کودک
  4. بروز بودن محتوا

شک نکنید که امروزه نشر کتاب یک صنعت رقابتی است، شما باید محتوایی تولید کنید که علاوه بر آنکه کودک را جذب خود میکند و او را به مطالعه علاقمند میسازد، همچنین باید حداقل برای چندین سال همچنان جذابیت و تازگی داشته باشد.

بد نیست بدانید که یکی از ۱۰ کتاب پرفروش هر ساله ، کتاب «قصه‌های خوب، برای بچه های خوب» نوشته مرحوم مهدی آذر یزدی میباشد؛ که بیش از نیم قرن پیش نوشته شد، و هنوز هم در میان آثار پربار در بخش کودک و نوجوان است.

چه چیزی باعث می شود تا یک کتاب در ذهن ها ماندگار بماند؟

خلق شخصیت های قدرتمندی که برانگیزاننده احساسات باشند.
کتاب هایی ماندگاری بالایی دارند که در عین سادگی پیچیده باشند، و احساس خوبی را به شما منتقل کنند. کتابهایی که هم بخندانند و هم بگریانند. به عناوینی مانند شاهزاده و قالیچه پرنده یا علاءالدین و جراغ جادو فکر کنید، آیا باندازه کافی کنجکاوی شما را برانگیختند؟

نظری بدهید

There are no products