اطلاعات تماس

آدرس و تماس با انتشارات عارف کامل : میدان انقلاب (ضلع جنوب شرقی )- کوچه آبرو - پلاک 2 -واحد 48 تلفن : 66494286-09128040484

فواید کتاب خواندن در دوران بارداری

مزایای خواندن کتاب | کودک | کتابخوانی | شعر | تولد نوزاد | خواندن کتاب | کتاب خواندن

در این مقاله میخواهیم درباره فواید کتاب خواندن در دوران بارداری با شما صحبت کنیم.

ممکن است فکر کنید که تنها مزایای خواندن کتاب برای نوزادی که هنوز متولد نشده شما آرامش و پیوندی است که هنگام اشتراک زمان خواندن با زندگی جدیدی که در حال رشد هستید احساس می کنید. اما علم نشان می دهد که خواندن کتاب برای جنین در دوران بارداری به پیشرفت یادگیری زودهنگام تکلم او کمک می کند.

از نظر روانشناسان ثابت شده است که کتاب خواندن در دوران بارداری به پیشرفت زبان و افزایش کلمات برای جنین پس از به دنیا آمدن کمک می کند، همچنین پیوند مثبتی بین والدین و کودک ایجاد می کند.

استرس مادر کاهش می یابد

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که خواندن شعر، داستان (به خصوص با صدای آرامش بخش مادر) باعث می شود ضربان قلب جنین کودک کاهش یابد. همچنین، پیوندی که بعدا بین والدین و فرزند تجربه می شود می تواند شروع شود در حالی که مادر یا پدر قبل از تولد کودک را صدا می زنند. مشارکت در خواندن نیز راهی عالی برای ارتباط سایر اعضای خانواده با کودک است.

اگر فرزند بزرگتر دارید ، می تواند در مورد قسمت های مورد علاقه خود از داستان بخواند یا صحبت کند، این کار به جنین کمک کند تا صدای خواهر و برادر خود را بشناسد.

مغز کودک را توسعه دهید

از ماه چهارم، گوش های کودک شما آماده شنیدن است! در حالی که جنین آنچه را که در خارج از رحم اتفاق می افتد می شنود، ریتم، ملودی و سایر صداهای محیط که به عنوان پایه گفتار عمل می کنند درواقع کاملاً برای جنین واضح است.

تحقیقات اضافی نشان می دهد که نوزادان سه ماهه سوم نه تنها از الگوی زبان استفاده می کنند، بلکه بعد از تولد می توانند کلماتی را که برای اولین بار در رحم شنیده اند تشخیص دهند. اگرچه میزان یادگیری نوزادان در رحم هنوز مشخص نشده است ، با این وجود کتاب خواندن در دوران بارداری روشی فوق العاده برای شروع سالم رشد مغز است.

پیوند با کودک

مطالعات نشان می دهد که نوزادان سه ماهه سوم نه تنها صدای صدای مادرشان را می شنوند و آن را نیز می شناسند. صدای تسکین دهنده مادر باعث کاهش ضربان قلب جنین کودک می شود و می تواند به ایجاد پیوندهای شنوایی که بعد از تولد ادامه می یابد کمک کند. شنیدن صدای مادر و پدر این پیوندهای اولیه را تقویت می کند و تشویق مشارکت خانواده به دیگران کمک می کند تا با کودک ارتباط برقرار کنند.

پس از تولد نوزاد و در دوران نوباوگی نیز کتاب خواندن برای کودکان بسیار توصیه می شود. کودکان نوباوه با سن بسیار کم شاید نتوانند سر از تصاویر کتاب در بیاورندولی روی تصاویر تمرکز می شوند. مخصوصاً روی چهره ها، رنگهای روشن و شکلهای متضاد.


همانطور که ما صدای همسایه دیوار به دیوار خود را می‌شنویم جنین هم می‌‌تواند صدای خارج از رحم را بشنود. این صدا از طریق استخوان، بافت و مایع اطراف و داخل رحم به جنین منتقل می‌شود. جنین شش ماهه قادر است صدای مادر خود را تشخیص دهد و باشنیدن آن آرام می‌گیرد.از طرف دیگر کتاب خواندن توسط مادر برای کودک نوباوه باعث ایجاد رابطه عاطفی میان کودک و مادر می گردد.

خواندن کتاب برای کودک همیشه می تواند یک تجربه مثبت باشد. برنامه ای انعطاف پذیر تنظیم کنید که برای شما مفید باشد. خواندن حداقل ۱۰ دقیقه هر روز دیگر می تواند راهی عالی برای به دست آوردن آرامش از این فعالیت باشد.

کتابهایی را که دوست دارید انتخاب کنید.

کتاب های تکراری با ریتم های تند و تیز و آهنگین، گزینه های بسیار خوبی برای گوش های جنین است. با این حال ، مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید انتخاب کتاب هایی است که شما دوست دارید و اینکه امیدوارید کودک شما نیز دوست داشته باشد!

نگران صدای خود ، کلمات نادرست یا جملات پرشکوه خود نباشید. کودک شما قرار نیست در مورد شما قضاوت کند ، بنابراین نا امنی های خود را کنار بگذارید و از خواندن کتاب برای کودک خود به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده استفاده کنید.

نظری بدهید

There are no products