اطلاعات تماس

آدرس و تماس با انتشارات عارف کامل : میدان انقلاب (ضلع جنوب شرقی )- کوچه آبرو - پلاک 2 -واحد 48 تلفن : 66494286-09128040484

فواید کتاب خواندن برای کودک

کتاب خواندن , کتاب خوانی , خلاقیت , توانایی های فکری , هوش

یکی از مهم‌ترین روش های افزایش توانمندی‌های کودک، کتاب خواندن برای اوست، و البته این تنها یکی از فواید کتاب خواندن برای کودک است. به عنوان والدین کودک، می‌توانید یک علاقه مستمر و بی پایان را به یادگیری در فرزندتان ایجاد کنید. 

فواید کتابخوانی برای کودک

۱. زمانی که کودک به صورت مداوم کتاب می خواند، به خواندن مسلط میشود. تقریباً در هر کاری تمرین لازمه موفقیت است.

۲. خواندن مغز را فعال می کند، اتصالات مغز را تقویت می کند و اتصالات جدید بوجود می آورد.

۳. خواندن باعث افزایش تمرکز در کودک می شود، زیرا کودک مجبور است آرام و ساکت بنشیند و روی داستان تمرکز کند. 

۴- خواندن در مورد دنیای اطراف به کودک می آموزد. با خواندن کتابهای متنوع، خارج از تجربه شخصی، کودک در مورد افراد ، مکان ها و رویدادها می آموزد.

۵- خواندن افزایش واژگان و مهارت های زبانی را بهبود می بخشد، هنگام خواندن کلمات جدید را می آموزد. اطلاعاتی در مورد چگونگی ساختن جملات و چگونگی استفاده از کلمات و سایر خصوصیات زبان.

۶. خواندن باعث ایجاد و افزایش تخیل در کودک می شود. در هنگام خواندن مغز ، توصیفاتی را از مردم ، مکانها و شخصیت های داستان تصور میکند. کودکان خردسال این تصورات را در بازی روزمره خود قرار می دهند.

۷. خواندن به کودک در ایجاد همدلی کمک می کند. با رشد کودکان ، آنها بهتر تصور می کنند که چگونه خود را با شرایط وفق دهند، نحوه همدلی با دیگران و برخورد صحیح اجتماعی را می آموزد.

۸. خواندن سرگرم کننده است. شما در هر جایی میتوانید از خواندن کتاب لذت ببرید و کمتر متوجه گذر زمان شوید.

۹- خواندن روشی عالی برای گذراندن وقت در کنار یکدیگر است. خواندن کتاب بهمراه یکدیگر  روی مبل ، و یا داستانهای مربوط به زمان خواب، از فواید کتاب خواندن برای کودک بشمار میرود.

۱۰. کودکانی که کتاب می خوانند در مدرسه موفق تر هستند. کتاب خواندن باعث پیشرفت میشود. کودکانی که کتاب میخوانند، در برنامه های درسی خود عملکرد بهتری به دست می آورند.

نظری بدهید

There are no products